topmenu

Met jouw klant in contact

Dienstverlening is een vak, en ook nog één die steeds meer van jou als professional vraagt. Klanten, je werk aan de balie en de maatschappij zijn immers voortdurend in beweging.

Maar wat vraagt dat van jou aan de balie? Op welke wijze ben jij in contact met jouw klant? Hoe kun je jouw klantgesprek nog versterken? De vaardigheidsmodule Dienstverlening geeft je inzicht in jouw talent en helpt je op een praktische wijze steviger in je schoenen te staan. Voor nu en in de toekomst.

  • Erkend NVVB diploma
  • Aandacht voor vaardigheden
  • Flexibiliteit in scholing

Vaardigheidsmodule Dienstverlening (V1)

Om nu en in de toekomst de burger nog beter te kunnen helpen, geven we jou in deze module nog meer inzicht in jouw talent in klantcontact. En dat niet alleen. Je wordt je meer bewust van jouw communicatiestijl en weet daardoor wat jouw ontwikkelpunten zijn. Uiteraard krijg je ook praktische handvatten voor een nog beter contact, om dat soms lastige gesprek tóch goed af te ronden. Of om met meer energie jouw werkdag af te sluiten. Jezelf blijven ontwikkelen dus. Dat past bij het vak van dienstverlening en bij jou als professional.
Doelgroep: medewerkers binnen het vakgebied Burgerzaken in het algemeen en medewerkers met klantcontact in het bijzonder.

De vaardigheidsmodule Dienstverlening bestaat uit vijf dagdelen

Jouw persoonlijke leerplan
Op dagdeel één maken we kennis met elkaar en zoomen we in op jouw persoonlijke waarden en hoe je die meeneemt in jouw persoonlijke dienstverlening. Samen stellen we je leerdoelen vast voor de module en gaan we aan de slag met je persoonlijke leerplan

Waardevolle gesprekken voeren
Op dagdeel twee en drie vertalen we je persoonlijke waarden naar de dagelijkse praktijk. Hoe ziet waardevol klantcontact eruit en wat doe jij al goed hierin? En waarin kun je je nog ontwikkelen? Je leert én te werken met een gespreksleidraad én maakt deze persoonlijk. We kijken naar waar jouw talenten liggen en hoe je die in je gesprekken laat terugkomen. We zoomen in op gesprekstechnieken en -vaardigheden die je kunt inzetten om je gesprekken waardevol(ler) te maken.

Omgaan met emoties
Op dagdeel vier en vijf leer je om te gaan met emoties; zowel die van de klant als die van jezelf. Hoe stel je je eigen grenzen en hoe buig je boosheid of frustratie van een klant om in een gesprek? aan de hand van eigen ingebracht casuïstiek oefen je met een trainingsacteur, zodat je je bewust wordt van je eigen gedrag en dat je ervaart welk effect ander gedrag heeft.

Examen op de werkvloer
De module wordt afgesloten met een praktijkexamen bij jou op de werkvloer.

Aan deze module worden 0 punten (mbo-4) toegekend. Dit is een vereiste module om een diploma te behalen.

Deze module is onderdeel van het specialisme Persoonsinformatiemanagement en het specialisme Identiteitsmanagement. Als je alle modules binnen een specialisme afrondt met een voldoende, ontvang je het mbo-4 diploma Persoonsinformatiemanagement of het mbo-4 diploma Identiteitsmanagement. Voor elke module die je succesvol afrondt ontvang je een certificaat.

Wil je een mbo-4 diploma, maar je niet specialiseren? Maak dan je eigen keuze uit de beschikbare kennismodules, behaal minimaal 25 punten en volg een vaardigheidsmodule. Als je deze modules afrondt met een voldoende, ontvang je het mbo-4 diploma Burgerzaken.

Bekijk hier het volledige moduleoverzicht.

De vaardigheidsmodule Dienstverlening wordt georganiseerd door Ocaro.

Minimaal drie weken voorafgaand aan de eerste training ontvangen deelnemers de inloggegevens voor de leeromgeving en de digitale nulmeting.

Kosten

De training bestaat uit 5 dagdelen inclusief het examen voor € 1075,- (exclusief btw).

Let op! De bepalingen uit het opleidingsreglement ID- & Adresfraude met betrekking tot het annuleren zijn ook van toepassing op deze vaardigheidsmodule.

Inschrijven vaardigheidsmodule Dienstverlening

Data vaardigheidsmodule Dienstverlening

Geen data beschikbaar

Voor deze module kun je de volgende examen(s) boeken:

  • Vaardigheidsmodule Dienstverlening

    Deze training bestaat uit 5 dagdelen. Dit is inclusief examen.
    Aantal vragen - Examenduur 60 minuten Prijs €1075,- (excl. btw) Prijs herexamen €200,- (excl. btw) Uiterlijke inschrijftermijn 2 weken voor startdatum Inschrijven voor dit examen

Voor deze module kun je de volgende opleiding(en) boeken:

Geen opleiding(en) gekoppeld